Vælg en side

Mange virksomheder tager sig selv af den daglige aktivitet, men der er måske tidspunkter, hvor der er brug for ekstra hænder, hvor det ikke er hensigtsmæssigt at ansætte en ny medarbejder, fordi det måske er her og nu opgaver, der ikke er konstante over året. Det kan også være, at I har brug for at få frigjort nogle medarbejdere til andre aktiviteter, hvor diverse opgaver kan håndteres eksternt for at aflaste dem.

Vi har her set på hvilke fordele, der er ved outsourcing, og hvilke opgaver der er hensigtsmæssige at outsource til et kontorbureau etc.

Fordele ved outsourcing:

  • Frigørelse af medarbejdere til at tage sig af opgaver, der genererer mere indkomst.
  • Giver rum til at fokusere på vækst, så der kan forretningsudvikles.
  • Øgning af effektivitet. Mange call centre og kontorservicebureauer har den seneste teknologi og tilbyder løsninger, der er mere effektive.

Opgaver der kan outsources:

  • Pasning af telefon og beskedservice.
  • Administrative opgaver såsom mødebooking, rejseplanlægning, indtastning af data.
  • Opfølgning på kunder på telefon og kundeservice. Kan også være salg.
  • Bogføring, sende fakturaer inklusiv analyser og rapporter.
  • Markedsføring kan også med fordel outsources. Der kan være tale om webdesign, forfatning af tekster til både blogs og websites, skrivning af pressemeddelelser etc.
  • Vedligeholdelse af sociale medier.
  • Overordnet søgemaskineoptimering og linkbuilding.
  • Håndtering af IT-opgaver og vedligehold af IT.
  • Ansættelse af nye medarbejdere, herunder udsendelse af jobopslag, gennemgang af ansøgere, samtaler etc. At bruge et firma til dette giver god fornuft, da de altid er up to date med de seneste lovgivninger og standarder.

Ofte er den bedste måde at finde et call center, et kontorservicebureau, IT-firma etc. gennem anbefalinger fra din netværk. Steder som LinkedIn kan også være et godt sted at spørge om anbefalinger fra andre, der bruger tilsvarende ydelser.